Vitiligo

Här får ni se en video från youtube när Michael Jackson blir intervjuad av Oprah , och pratar om sin sjukdom.
För dom som inte tror på att han hade en sjukdom kan se nu när han berättar om den själv.
Och för dom som inte förstår kommer det en kort översättning!


Oprah - Det som det pratas mest om är att din hudfärg är inte samma som när du var yngre. Och använder du saker för att du inte tycker om att vara svart?

Michael - Nummer ett, det jag vet av är att det inte finns någonting som hudblekning, jag har aldrig sätt det, jag vet inte vad det är. Jag har en hudjukdom som förstör hudpigmentet och det är något jag inte kan hjälpa. När folk hittar på historier blir jag sårad. Det är ett problem för mig, det är inget jag kan kontrollera. Men av alla miljoner människor som sitter framför solen vill bli brunare - varför säger ingen något om det?

Oprah - Så när började det? När började fägen på din hud ändras?

Michael - Någon gång efter Thriller, mellan Of the wall och Thriller. Min pappa säger att det kommer från hans sida, jag kan inte kontrollera det, jag förstår inte , det gör mig väldigt ledsen. Jag vill inte prata om min medisinka historia , det är något privat men så är situationen.

Oprah - Okej, jag vill bara få det här avklarat. Du tar ingenting för att ändra din hudfärg?

Michael - Herregud, nej. Jag försöker kontrollera det och använda smink för att jämna ut det för det blir fläckar på huden. Men vet du vad som är kul? Varför är det så viktigt? Det är inte viktigt för mig. Jag är ett stort fan av konst. Jag älskar Michelangelo, om jag hade chansen att prata med honom eller läsa om honom så skulle jag vilja veta om vad som inspererade honom så att han har blivit den han är, jag skulle inte vilja veta om vem han gick ut med igår, eller varför han satt i solen så länge, det är det som är viktigt.
Postat av: S A R A

asso dom som inte tror på att han hade en sjukdom är ju fan störda -.-



bra blogg föressten! :)<3

2010-02-28 10:51:03
Postat av: Julia

Jag vet att Michael talar sanning! Jag har bevis oxå!

I love you Michael! :3 ♥

2010-03-04 22:25:35
Blogg/Hemsida: http://godisdrottningen.webblogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?